Forskare kritiserar lärarutbildningar
Uppemot 95 procent av personalen i grundskolan menar att de saknar tillräcklig utbildning om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det visar en undersökning från Karolinska Institutet.
Publicerad: 2016-02-11
– Jag anser att utbildningen för lärare och även andra yrken i skolan brister när det gäller hur man bemöter och undervisar elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, säger Sven Bölte, professor vid Karolinska Institutet.
Senaste nyheterna
- Färre långa inläggningar med självvald inläggning
- Tidig diagnos av bipolär sjukdom kan minska behovet av slutenvård
- Alkoholforskare prisas
- Maj är den europeiska mångfaldsmånaden
- Utlysning för alkoholforskning
- Stipendium till Jenny Karlsson
- Årsrapport 2023
- Utlysning av projektmedel för forskning i nätverkssjukvården
- Utlysning av medel för spelforskning
- Utlysning av kliniska forskartjänster för 2025