Forskare kritiserar lärarutbildningar
Uppemot 95 procent av personalen i grundskolan menar att de saknar tillräcklig utbildning om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det visar en undersökning från Karolinska Institutet.
Publicerad: 2016-02-11
– Jag anser att utbildningen för lärare och även andra yrken i skolan brister när det gäller hur man bemöter och undervisar elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, säger Sven Bölte, professor vid Karolinska Institutet.
Senaste nyheterna
- Stipendium till Jenny Karlsson
- Årsrapport 2023
- Utlysning av projektmedel för forskning i nätverkssjukvården
- Utlysning av medel för spelforskning
- Utlysning av kliniska forskartjänster för 2025
- Postdoktormånader 2024 - 2025
- Benjamin Bohman ny adjungerad lektor
- Utomeuropéer har mer symtom på ätstörningar – men får inte lika ofta specialistbehandling
- Spelberoende kan öka risken för långtidssjukfrånvaro
- Jonas Ramnerö 1959 – 2023