Forskare kritiserar lärarutbildningar
Uppemot 95 procent av personalen i grundskolan menar att de saknar tillräcklig utbildning om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det visar en undersökning från Karolinska Institutet.
Publicerad: 2016-02-11
– Jag anser att utbildningen för lärare och även andra yrken i skolan brister när det gäller hur man bemöter och undervisar elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, säger Sven Bölte, professor vid Karolinska Institutet.
Senaste nyheterna
-
Självvald inläggning minskar tvångvård
-
Franck ny direktör
-
Medel till psykiatriforskning
-
Sök till forskarskolan
-
Långtidsutfall vid depression hos barn och ungdomar
-
Katarina Howner ny direktor för forskarskolan
-
Forskningsprojekt med koppling till corona-pandemin
-
Åtgärder inom utbildning för att minska smittspridning
-
Ny chef för ANDTS
-
Föreläsning om ångesttillstånd hos barn och unga