Forskare kritiserar lärarutbildningar
Uppemot 95 procent av personalen i grundskolan menar att de saknar tillräcklig utbildning om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det visar en undersökning från Karolinska Institutet.
Publicerad: 2016-02-11
– Jag anser att utbildningen för lärare och även andra yrken i skolan brister när det gäller hur man bemöter och undervisar elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, säger Sven Bölte, professor vid Karolinska Institutet.
Senaste nyheterna
- Möjligt samband mellan kronisk stress och Alzheimers
- Andrea Varrone professor
- Stipendium till Simon Jangard
- Behandling i Virtual Reality
- Suicidförsök under pågående depression är kopplat till högre dödlighet
- Orsak till psykos
- Självvald inläggning en lovande krishanteringsmetod
- Genetikens betydelse för datorspelande
- Anslag till forskning om PTSD
- Toppbetyg för universitetssjukvården i Stockholm